Een jaar vol vrijheid; first stop --> Melbourne I - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike en Marloes - WaarBenJij.nu Een jaar vol vrijheid; first stop --> Melbourne I - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike en Marloes - WaarBenJij.nu

Een jaar vol vrijheid; first stop --> Melbourne I

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Mike en Marloes

16 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Onze grote reis begon natuurlijk al op zaterdag 4 februari met 'het grote uitzwaai feest'. Een wat ons betreft zeer geslaagd feestje waar de alcoholische versnaperingen rijkelijk genuttigd werden. Helaas was het de volgende dag iets minder gezellig in de grote partyschuur en werd er flink opgeruimd.
Na een heerlijk avondmaal met onze families was het zondagavond tijd om de laatste spullen in te pakken en voor te bereiden. Zoals gewoonlijk had ik de meeste dingen nog niet voor elkaar en was Mike, zoals altijd goed voorbereid en al bijna twee weken helemaal klaar voor de grote reis, of dat dacht hij.. Zondagavond was hij zijn internationale rijbewijs, die hij toch 100% zeker had aangevraagd, ontvangen en betaald, kwijt/verdwenen/opgegeten door de hond/verloren of zoiets. Overal gezocht maar helaas niet gevonden, dus toen maar besloten zonder dat ding op reis te gaan. Wonder boven wonder had ik al mijn spullen helemaal op orde rond middernacht en kon ik dus ook nog een paar uurtjes slaap pakken voor de grote reis zou beginnen.

Maandag 6 februari om 5:30 uur ging de wekker en om 6:15 uur vertrokken we dan ook echt met al onze spullen richting Düsseldorf airport. Door een kleine file en een verkeerde afslag kwamen we al met al bijna twee uur later aan op het vliegveld. Direct naar de check in balie om in te checken en daar stuiten we op een probleempje. Mike blijkt geen visum te hebben om Australië binnen te komen en ik daarentegen heb wel een geldig visum. Hoe dan?!? Nou, bij Mike zijn aanvraag voor zijn visum had hij per ongeluk een 0 voor een letter aangezien en dus klopte zijn documentnummer niet. Helaas, geen inchecken voor ons, want ze moesten eerst eventjes met Australië bellen. Na 10 minuutjes was gelukkig alles in orde en kregen we onze boardingpasses en gingen we door naar de douane.
Eerst een vlucht van 7 uur en daarna een vlucht van 14 uur. Die vluchten kort samengevat, lang, warm, eten, zere kont, Mike vindt zijn internationale rijbewijs tussen zijn boek, overstappen, slapen, eten, moe, zere rug, eten, warm, en ga zo nog maar even door. Een vlucht van 14 uur aaneensluitend is echt geen aanrader!

Uiteindelijk op dinsdag 7 februari om 19:00 uur aangekomen in Melbourne en toen we goed en wel door de douane waren stond Sandro ons gelukkig op te wachten om ons mee te nemen naar zijn en Lisa's appartement. Een heerlijk ontvangst met een lekkere Kangaroo burger a la Sandro en daarna een heerlijke nacht geslapen in een bed, heerlijk!!

De volgende twee dagen was het heel erg warm, zo'n 34 graden en zijn we naar het strand geweest. En gek de dagen daarna koelde het lekker af en zijn we het centrum van de stad in gegaan. We zijn in Fitzroy geweest, een behoorlijk 'hipster' deel van de stad en daar hebben we de hele middag op een rooftopterras gezeten, heerlijk! Verder hebben we de afgelopen week ook de botanische tuin bezocht. Wauw, wat een prachtige plek! En verder hebben we nog wat graffiti kunt bewonderd terwijl we door de stad slenterden. Al met al erg leuke dingen maar op een zeer rustig en relax tempo.

We hebben zeker nog niet alles gezien, want Melbourne is groot, maar dan ook echt heel erg groot. Niet gek als je je bedenkt dat Melbourne ongeveer 4,4 miljoen inwoners heeft en het voornamelijk laagbouw is, maar toch! We hebben de eerste week dus al wat gezien maar blijven hier nog een weekje dus we kunnen nog meer ontdekken. Sandro en Lisa zijn momenteel in Nieuw Zeeland, dus we hebben de slaapbank in de woonkamer ingeruild voor hun bed, erg prettig na een week op de slaapbank!! Zij komen zaterdag samen met Herman en mijn moeder terug naar Melbourne en vanaf dan kunnen we nog 3 dagen samen genieten van deze grote stad. Op maandagavond vliegen Herman en Yvonne terug naar Nederland en op dinsdag 21 februari vliegen Mike en ik naar Tasmanië. Een Australisch eiland ten zuiden van Melbourne! Maar daar te zijner tijd meer over!!

Wauw, wat een verhaal! En ik wilde het zo graag kort houden, maar daar ben ik nooit goed in geweest. Achja, het was het proberen waard.. Voor diegene die nog niet zijn afgehaakt, ik hoop dat jullie het een leuk verhaaltje vonden over onze reis tot nu toe. Meer verhalen zullen volgen!

• 16 Februari 2017 - 05:17

Janneke:

Nou, het klinkt alsof jullie het spannendste deel voor mu gehad hebben voor vertrek; rijbewijs/inchecken. Gelukkig allemaal goed gekomen! Terecht relaxed bijkomen. Fijn. Veel plexier nog in Melbourne en op naar het volgende avontuur!

Kus

• 16 Februari 2017 - 05:18

Rene Heupink:

Super mooi

• 16 Februari 2017 - 07:19

Ans De Jong:

Een heftige start met natuurlijk veel stress.......... Nu lekker genieten van jullie avontuur!
    Via de WhatsApp was ik stiekum al iets op de hoogte, haha

• 16 Februari 2017 - 07:38

Sylvia :

Hoi Marloes en Mike,

Wat gaan jullie een fantastisch avontuur aan met z'n tweetjes! Heel veel plezier.
    Leuk om te lezen hoor!

• 16 Februari 2017 - 07:47

Belinda:

Wat leuk kunnen we alles mooi volgen dikke kus

• 16 Februari 2017 - 08:17

Mariette Flapper:

Mooie verhalen Marloes en Mike, fijn dat we jullie een beetje kunnen volgen
    op jullie grote avontuur! Geniet!

• 16 Februari 2017 - 12:46

Irene:

Hoi Marloes en Mike,

Leuk zeg om zo meer te horen over jullie mooie reis! Geniet ervan en doe de groetjes daar aan de rest van de familie! Ik zal jullie volgen ;)

Groetjes Irene

• 16 Februari 2017 - 16:42

Miriam :

Lekkere start M&M ! Leuk om te lezen en we gaan jullie volgen. Hopelijk volgen er nog veel meer van die korte verhalen

• 19 Februari 2017 - 01:08

Yvonne:

Hoi Mike en Marloes,
    Het grote avontuur is begonnen! Fijn dat we nu nog een paar dagen samen kunnen doorbrengen, was gisteren dan ook supergezellig, met ook nog Rick die even aan kwam waaien....
    We zijn benieuwd naar alle verhalen die nog volgen