Second and third stop --> Tasmania and Sydney - Reisverslag uit Gerroa, Australië van Mike en Marloes - WaarBenJij.nu Second and third stop --> Tasmania and Sydney - Reisverslag uit Gerroa, Australië van Mike en Marloes - WaarBenJij.nu

Second and third stop --> Tasmania and Sydney

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Mike en Marloes

21 Maart 2017 | Australië, Gerroa

En toen was het ineens alweer een dikke maand verder sinds onze update van 16 februari. Vier weken vol mooie leuke en spannende momenten om nooit te vergeten!

De 18e kwamen mijn moeder en Herman aan in Melbourne en we hebben 3 gezellige dagen samen doorgebracht! Samen lekker gegeten en gedronken, door de stad geslenterd en ik ben samen met mama in de hoogste toren van Melbourne geweest! Daar hadden we op verdiepingj 88 een prachtig uitzicht over de gehele stad!

Nadat Herman en Yvonne de 20e terug naar Nederland vlogen zijn wij de 21e vertrokken naar Tasmanië! Een eiland onder Australië wat ongeveer twee keer zo groot is als Nederland met net iets meer dan een half miljoen inwoners! Veel onbewoonde natuur en erg veel prachtige stranden! Hier hebben wij 13 dagen rondgecrosst in een prachtige campervan die al bijna 700.000 kilometer ervaring had! Door de bergweggetjes, off road, grindpaden en langs nog meer ontzettend slechte wegen heeft dit busje ons gebracht en het was fantastisch! Links rijden met het stuur aan de rechterkant was toch even wennen maar na een aantal keer je ruitenwissers in plaats van de richtingaanwijzer aanzetten waren we helemaal gewend aan de auto (ahum).

In totaal hebben we 1700 kilometer gereden, bijna 40 km gehiked en hebben we een aantal erg leuke mensen ontmoet!

Elke ochtend was het een verrassing waar we die avond zouden uitkomen of slapen en het was heerlijk rustig aangezien we toch nergens bereik hadden met onze telefoons! Een van de eerste dagen hebben we een hike gedaan naar Wineglass Bay, een prachtig strand dat in de top 10 mooiste stranden van de wereld staat (ergens in een of ander lijstje, maar oké). We begonnen met regen en helaas hadden we op de uitkijk plek niet het uitzicht dat we gehoopt hadden, maar onderweg naar de baai klaarde het gelukkig op! Toen aangekomen was het wel een prachtig strandje! Daarna door het bos naar de andere kant van het eiland (was maar ongeveer 1 kilometer, dus het viel mee). Onderweg hebben we hier veel Walibi's gezien en heel erg veel verschillende en veranderende natuur! Toen we aankwamen bij de kust aan de andere kant van het eiland hebben we geluncht op een prachtig plekje! Daar kwam een Walibi ons vergezellen en hij wist heel goed dat wij eten bij ons hadden! Maar zoals goede toeristen doen, hebben we hem geen eten gegeven, want dit is slecht voor het wildlife! Mike was helemaal verliefd op het beestje en hij moest en zou dichtbij gelokt worden zodat er foto's gemaakt konden worden! Mike helemaal in de wolken van de foto's en het diertje werd al gauw weer met beide benen op de grond gezet toen bleek dat het beestje ik zijn vest geplast en gepoept had. Ik daarentegen vond het beestje vanaf dat moment een koning! Hahaha. Die avond hebben we Ronny en Ria ontmoet, die ook in zo'n te gekke camper rondreden als 65+ers. Wij hebben zelfs hun nummer en adres gekregen zodat we eventueel bij hen kunnen slapen als we in Noosa zijn! Verder hebben we 3 jonge stellen uit Hobart ontmoet en daar een geweldige dag en avond mee gehad bij het prachtige Bay of Fires! Hier mosselen mee geplukt en die avond zelf op het kampvuur klaargemaakt! En verder hun zelfgemaakte paella gegeten met zelf gevangen calamaris en mosselen! Zeker een avond om nooit te vergeten! De volgende ochtend wakker geworden met een plons in de oceaan en na een rustig ontbijtje vertrokken verder richting het oosten! Door verschillende grote steden gereden en uiteindelijk geëindigd bovenin in het midden bij Devonport. Daar 's avonds naar pinguïns en baby pinguïns gekeken die aan wal kwamen, superschattig! De volgende dag vertrokken richting cradle mountain en daar aangekomen bleek het te laat voor een grote hike en zijn hebben we een rondje om het dove lake gemaakt van 6 km. Dat was erg mooi! Daar in de buurt een kampeerplaats opgezocht zodat we de volgende ochtend vol goede moed de cradle mountain konden gaan beklimmen! Die dag erna zijn we begonnen aan een hike naar de cradle mountain. Vooraf daaraan raadde de vrouw bij het visitors centre ons deze tocht behoorlijk af aangezien we niet de juiste uitrusting bij ons hadden om deze tocht te maken, maar zo eigenwijs als we waren begonnen wij hier natuurlijk wel aan! Eenmaal na een zware tocht van anderhalf uur waren we aangekomen bij Marions lookout punt waren we nog maar halverwege en zou het echt klimwerk pas beginnen. Mike was onderweg al 5 x gestorven volgens hem en ik had het ook behoorlijk zwaar dus uiteindelijk besloten we om niet nog verder omhoog te gaan! Toen we de plattegrond bekeken dacht ik dat als we via een andere route terug zouden gaan we een nieuwe omgeving zouden zien en ongeveer net zo lang onderweg zouden zijn. Dit resulteerde in een heftige tocht van 3,5 uur (2 uur langer dan verwacht) een Mike die zeker nog 10 x bijna dood was gegaan, zere voetjes maar wel prachtige uitzichten! Na in totaal 14 km lopen waren we eindelijk weer bij onze mooie campervan en konden we richting de camping rijden. Op de camping heb ik voor het eerst Mike zijn haar bijgewerkt met de tondeuse, ik was best tevreden over het resultaat, Mike iets minder..
De volgende dag zijn we via de kust naar de volgende camping plaatst gereden. Daar hebben we aan een prachtig rustig meer geslapen. De volgende dag vol goede moed naar lake Louise gereden om daar een hike van 6 km te doen. Na 3 kwartier lopen zijn we toen tot ze conclusie gekomen dat we hier totaal geen zin in hadden en zijn we terug gegaan naar onze auto en terug naar hobart gereden om daar aan het strand te gaan liggen. Daarna zijn we nog met de Ferry naar Bruny island gegaan en hebben we helaas niet erg mooi weer gehad. Wel 2 nachten geslapen, verse oesters geproefd, bier en kaas geproefd bij een kleine brouwerij en van de natuur genoten.
De laatste nacht hebben we in hobart geslapen en toen was het al weer tijd om onze campervan op te ruimen en weer terug te brengen, want die avond zouden we weer terugvliegen naar Melbourne!

Aangekomen in Melbourne haalde Sandro ons op van het vliegtuig (liefff). Nadat we de nacht bij Sandro en Lisa mochten slapen zijn we naar Mike zijn oom en tante, Ray en Giliam, gegaan waar we warm werden ontvangen! Hier mochten we zolang blijven als nodig was! Superlief.

Omdat ik graag de Great Ocean Road wilde rijden en naar het Grampians National Park wilde en Mike niet, heb ik met twee andere Nederlanders een auto gehuurd en zijn we vertrokken. In totaal zijn we 3 dagen weg geweest en hebben we twee dagen langs GOR gereden en zijn we de laatste dag naar Grampians NP geweest! Het waren 3 fantastische dagen in het gezelschap van 2 leuke Dutchies! Kangaroos, koala's en prachtige natuur gezien!

Nadat ik weer terug was bij Ray en Gilian zijn we hier nog 2 dagen geweest en daarna zijn we alweer richting Sydney gevlogen!

Dat is dus waar we de laatste 4 dagen hebben gezeten. Natuurlijk hebben we de Harbour Bridge en het Opera House gezien! Ook zijn we naar een Opera voorstelling geweest, La Bohème. Wat we daarvan geleerd hebben is dat wij niet snel weer kaarten voor een opera zullen kopen! Ik bedoel, dat je van iemand houdt is leuk, maar om daar nu een kwartier over te doen voordat je dat verteld heb hoeft van mij kok weer niet... Ik weet niet of het voor elke opera geldt, maar wat was deze opera langdradig! Verder hebben we een beetje door de stad gestruind en op bondi beach gechilld, waar ons hostel ook was.

Op dit moment zitten we in de bus richting Gerroa, waar wij 5 dagen lang surflessen krijgen, spannend !! Vrijdagnacht gaan we met de nachtbus naar Byron Bay, waar we nog 2 dagen surf spullen krijgen en als het goed is, die spullen kunnen gebruiken om te surfen.

Het plan is om een paar dagen in Byron Bay te blijven en dan richting Brisbane te gaan en om daar een tijdje te blijven en te werken! Want helaas is ons spaarpotje al behoorlijk leeg.

Lieve mensen die nog niet zijn afgehaakt met lezen, bedankt voor het lezen van deze weer veel te lange update! Foto's zullen snel volgen (lees; wanneer we goede WiFi hebben) en jullie horen wel weer wat van ons!

Dikke Kus
M&M

• 21 Maart 2017 - 09:43

Belinda:

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken dikke

• 21 Maart 2017 - 09:52

Klaas En Ine :

Lekker genieten en wat n ervaring voor jullie geweldig nog hele mooie maanden ,groetjes ons

• 21 Maart 2017 - 10:16

Kimberley:

Zooo leuk!! Have fun!

• 21 Maart 2017 - 10:17

Jos En Sonja:

Geniet ervan en veel succes met de surflessen! Enjoy

• 21 Maart 2017 - 10:59

Luuk:

Heel gaaf!! Enjoy Mike & Marloes!!

• 21 Maart 2017 - 12:45

Bert Wesseldijk:

Zo te zien maken jullie heel wat mee op dez rondreis. Prachtig. Genieten, of niet dan?

• 21 Maart 2017 - 13:46

Graatske:

Wat zullen jullie veel mooie dingen zien. Ik heb met Marijke ook de GOR gereden en we zijn naar de Grampians geweest. Geweldig. We kijken uit naar de mooie foto's. Veel plzier nog

• 21 Maart 2017 - 18:25

Miriam & Toon:

Superleuk weer! Dikke kus terug

• 21 Maart 2017 - 19:40

Rene Heupink:

Wat mooi mike en marloes.
    Geniet ervan dikke kuss

• 22 Maart 2017 - 19:09

Gerda Berghuis .:

Prachtig om te lezen ,wat jullie in korte tijd allemaal doen ,,en meemaken ,
    La bohème ,,vind ik super

• 23 Maart 2017 - 23:53

Herman En Yvonne:

Wát een belevenissen!! Heerlijk dat jullie zo genieten van deze ervaring, en op deze manier genieten wij óók!!

• 24 Maart 2017 - 18:15

Ans De Jong :

Super Marloes en Mike, wat fijn dat jullie zo genieten, dit kunnen ze jullie niet meer afnemen! Dikke kus

• 30 April 2017 - 20:46

Miriam: